Sidor

onsdag 23 mars 2016

Natti igen......

Ibland när livet är lite tufft och tungt och inte går det att sova fast man vill svävar jag bort i drömmarnas värld.... En fantasi som alltid kommer tillbaka är, eller liksom en fantasibild i mitt huvud jag fantiserar ihop när jag inte kan sova som nu är att vi bor i ett sockersött pastellfärgat hus med tinar och torn, massor av snickarglädje likt kristyr i olika färger och lager, spetsgardiner, blomlådor med täta ranunkels i olika färger, en livfull fontän, hela trädgården full med vackra rabatter, lusthus, en duk som blåser på en fin grupp i solen, jotdgubbssaft med klingande kall is, nybakade söta bakverk på våningskakfat, koppar och fat, guldkanter, barnen springer runt i klänningar och leker med perserkatterna och pudlarna, kaniner hoppar runt, vi har en stor karusell mitt i trädgårn, tivolimusik spelas, jag spelar trumpet ifrån en av balkongerna till tornen, tar ut en till plåt med kringlor, det finns massor utav volanger på mitt förkläde, ingen har sura miner, ingen är någonsin ledsen arg, solen lyser, vattenspridaren på, Lurven åker runt på havet precis nedanför i sin båt, kommer upp ibland och leker med barnen, tar en tur på karusellen, en slurk saft, jag målar en tavla i trädgården av pudeln som lärt sig en ny konst, Angeline och Daisy skrattar, pojken kryper efter en kanin, Nalle spinner, vi bestämmer oss för en tur upp i luftballongen, flyger och hälsar på någon underbar vän, alla djur följer med i korgen, fåglar flyger förbi och klappas i luften, vi ser regnbågen, känner goda söta dofter från vår lilla godisfabrik där borta, Lurven har ingen bilfabrik nej han har en godisfabrik där godiset är gratis allt går runt ändå, pengar som är tråkiga och bara tar slut existerar inte, man betalar varann genom att rensa en rabbat eller klippa en pudel, tjänster och gentjänster, lycka kärlek inga krav, hushållsarbete syns inte heller till, tvätten viks av vinden flyger in i skåpen, Daisy råkar fälla ner alla fat rätt i diskmaskinen, Angelines roliga vattenlek och såpbubblor gjorde köksgolvet skinande rent idag också, håret reds ut av varma havsvindar, gonatt nu somnar jag, glömmer allt tråkigt, terror alla graviditetsjobbigheter natti.....blundar somnar....det finns inget ont, inga sjukdomar och inget jobbigt i hela världen..... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar